Az intézmény neve:
DAKTT Óvodái, Bölcsődéi és Mini Bölcsődéi
Domaszéki Minimanó Bölcsőde
A bölcsőde címe: 6781 Domaszék, Ady Endre u. 14.
Telefonszáma: 70/376-5140
A bölcsőde vezetője: Maczka-Németh Orsolya
Fogadóóra: minden páros héten hétfőn 15-16 óráig.
A bölcsőde férőhelyszáma: 34
Csoportok száma: 3
Nyitva tartás: 7.00 és 17.00 között
Fenntartó neve, székhelye, elérhetősége:
Dél-Alföldi Kistérség Többcélú Társulása
6772 Deszk, Tempfli tér 7.
Személyi feltételek
Bölcsődevezető 1 fő főiskolai diplomával és szakképesítéssel
Kisgyermeknevelő-gondozó 1 fő főiskolai diplomával és szakképesítéssel
5 fő érettségivel és szakképesítéssel
Dajka dolgozó 3 fő szakképesítéssel
Tárgyi adottságok
Csoportszobák:
A bölcsőde összes helyisége megfelel az Európai Uniós elvárásoknak. A három gondozási egység három csoportszobát foglal magába, melyek berendezése, felszereltsége biztonságos, minden szempontból megfelel a szakmai előírásoknak. A gyermekek biztonságos és egészséges környezetben történő nevelése érdekében a feltételek javítása állandó feladat. A gyermekek korszerű, kényelmes fektető ágyakon tölthetik a pihenőidejüket. A csoportban lévő bútorokat igyekszünk minél több, a gyermekek életkorának megfelelő játékkal feltölteni. A kolléganők a lehetőségeikhez mérten igyekeznek a bölcsődét és a csoportszobákat szebbé, esztétikusabbá tenni. Az ünnepi eseményeket és az évszakváltások figyelembevételével készülnek mindig a dekorációk, melyek kellő hangulatot biztosítanak.
![]() |
![]() |
Játékkészlet:
A játékkészletet igyekszünk folyamatosan bővíteni. Alapkészlettel rendelkezünk szerepjátékhoz, konstrukciós játékokhoz, meséléshez és bábozáshoz.
![]() |
![]() |
Öltözők:
- Megfelelő méretű, funkciójú, színű szekrények, polcok, öltöztetők állnak a kisgyermekeink rendelkezésére
- jól felszerelt, szeparált egészségügyi szekrényünk van. Zárt szekrényben tároljuk a kötszereket és a gyermekorvos által javasolt házipatikában tartott gyógyszereket.
Mosdók:
A követelményeknek megfelelő berendezés, kisgyermeknevelői szekrény, asztal, WC-k, bilik, lemosó-tárolók, ápolási szerek, tükör, fésűk állnak rendelkezésre.
Terasz:
Alkalmas levegőzésre, játékra, esetenkénti pihenésre, valamint a piknikasztaloknak köszönhetően jó idő esetén kinti étkezésre is.
Udvar:
A gondozási egységekhez terasszal kapcsolódó játszóudvar megfelelő a gyermekek mozgásigényének kielégítésére. Alapvető felszereltségű, füves és szilárdabb részek is vannak, árnyékos, félárnyékos és napsütötte területek is fellelhetőek udvarunkon. A játszó-, mászó- és bújó alkalmatosságok alapkészletével rendelkezünk, 2024-es évben telepített játékokkal sikerült bővítenünk játékkészletünket.
Főzőkonyha:
A konyhát a Domatisz Kft. szerződés alapján üzemelteti. Főző, tálaló-étkeztet, edényzetünk és eszköztárunk, valamint egyéb konyhai felszerelésünk megfelelő. A bölcsődei étkeztetésben érvényes nyersanyag-, energia- és tápanyagtartalom normáit az 1/2000.(I.7) SzCsM rendelet 5.sz. melléklete határozza meg.
A bölcsődei nevelés-gondozás főbb helyzetei
- Tanulás
A kisgyermekkori tanulás színterei: a természetes élethelyzetek, a gondozás és a játék a felnőttel és a társakkal való együttes tevékenység és kommunikáció
A tanulás formái: utánzás • spontán játékos tapasztalatszerzés • a kisgyermeknevelő–gyermek interakcióiból származó ismeretszerzés és szokáskialakítás
- Játék
A gyermekkor legfontosabb tevékenysége, amely segít a világ megismerésében és befogadásában, elősegíti a testi, az értelmi, az érzelmi és a szociális fejlődést. A játék a tanulás fő színtere. A kisgyermeknevelő a játék feltételeinek biztosításával és nevelői magatartásával támogatja az elmélyült, nyugodt játéktevékenységet, a kreativitást.
![]() |
![]() |
Mozgás
Csecsemő- és kisgyermekkorban a mozgás alapvető formái alakulnak ki, fejlődnek. A mozgásigény rendkívül nagy, az egészséges gyermek örömmel gyakorolja a mozgást. Mind a szobában, mind az udvaron biztosítani kell a gyermekek számára minél nagyobb mozgásteret, mozgásfejlesztő játékokat, melyek használata során gyakorolják a gyermekek az egyes mozgásformákat, fejlődik mozgáskoordinációjuk, harmonikussá válik a mozgásuk. Domaszéki Bölcsődénkben mindhárom csoportban van most már csepphinta, mely amellett, hogy a gyerekek kedvence, kiváló mozgásfejlesztő eszköz is.
![]() |
![]() |
Mondóka, ének, zene
A gyermek életkori sajátosságaihoz, egyéni fejlettségéhez, hangulati állapotához igazodó ének, mondóka felkelti érdeklődését, formálja esztétikai ízlését, pozitív érzelmeket kelt, érzelmi biztonságot nyújt. A dal, zene kifejezi örömünket, bánatunkat. A zene, az ének színesebbé teszi a bölcsődében töltött időt.
Vers, mese
A vers, mese nagy hatással van a kisgyermek érzelmi, értelmi és szociális fejlődésére. A bölcsődében az irodalmi és a népi műveknek egyaránt helyük van. Sokféle helyzethez kapcsolódhatnak, alakulását a gyermek pillanatnyi állapota, igényei befolyásolják. Nagyon szeretik a gyermekek, ha egy mese bábelőadás formájában kerül előadásra, mindig nagy örömmel fogadják.
![]() |
![]() |
Alkotó tevékenységek
Az öröm forrása maga a tevékenység – az érzelmek feldolgozása és kifejezése, az önkifejezés, az alkotás – nem az eredmény. A kisgyermeknevelő a feltételek biztosításával, az egyes technikák megmutatásával, a gyermek pillanatnyi igényeinek megfelelő technikai segítéssel, az alkotókedv ébren tartásával, a gyermek alkotásának elismerésével és megbecsülésével, megőrzésével segíti az alkotó tevékenységek iránti érdeklődést és a személyiségfejlődésre gyakorolt hatások érvényesülését. A bölcsődei napirendbe beillesztett foglalkozások többsége finommotorikát fejlesztő tevékenység, hiszen minden, amihez az ujjaik, szemük vagy szájuk koordinált mozgása szükséges, az ezt a képességüket segíti. Ezen tevékenységekbe szabadon bekapcsolódhatnak a gyermekek, tervezett, irányított foglalkozás a bölcsődében nem lehetséges.
![]() |
![]() |